کد مطلب:301306 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:196

آغاز آفرینش فاطمه


2- رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: همانا خداوند مرا آفریده و علی و فاطمه و حسن و حسین را خلق كرد پیش از آن كه آدم را بیافریند، در آن هنگام كه نه آسمانی ساخته شده بود و نه زمین پهناوری وجود داشت نه تاریكی بود و نه نور، نه خورشید بود و نه ماه، نه بهشت بود و نه دوزخ.

عباس گفت: یا رسول الله آغاز آفرینش شما چگونه بود؟ فرمود: ای عمو، هنگامی كه خداوند اراده كرد ما را بیافریند كلمه ای گفت و از آن كلمه نوری آفرید، و بعد كلمه دیگری گفت از آن كلمه روح را خلق كرد، بعد نور را با روح به هم آمیخت و مرا و علی و فاطمه و حسن و حسین را آفرید، ما او را تسبیح می كردیم در آن هنگام كه تسبیحی وجود نداشت و تقدیس و تنزیه می نمودیم به هنگامی كه تقدیسی نبود، گاهی، كه خداوند متعال اراده كرد خلقش را ایجاد كند، نور مرا شكافت و عرش را از آن آفرید، بنابراین عرش از نور من است و نور من از نور خدا است و نور من از عرش برتر است بعد نور بردارم علی را شكفات و ملائكه را از آن آفرید پس ملائكه از نور علی می باشد و نور علی از نور خداوند است و علی از ملائكه افضل است، بعد نور دخترم را شكافت و آسمانها و زمین را از آن


خلق كرد بنابراین آسمانها و زمین از نور دخترم فاطمه می باشد و نور دخترم فاطمه از نور خداوند است و دختر فاطمه از آسمانها و زمین برتر است، بعد نور فرزندم حسن را شكافت و از نور او خورشید و ماه را آفرید پس خورشید و ماه از نور فرزندم حسن می باشد، و نور حسن از نور خدا است و حسن از خورشید و ماه برتر است. بعد نور فرزندم حسین را شكافت و از نور او بهشت و حورالعین را خلق كرد، بنابراین بهشت و حورالعین از نور فرزندم حسین می باشند و نور فرزندم حسین از نور خداوند است و فرزندم حسین از بهشت و حورالعین افضل است. [1] .


[1] بحارالانوار، 15/ 10.